A leggyakoribb hiba, amitől unalmas marad az Instagram jelenléted

Ha egy ideje már posztolsz Instagramra és közben úgy érzed, mintha nem mozdulnál előre, nem nő a közösséged, nem jönnek mélyebb kapcsolatok, akkor jó eséllyel te is belefutottál ebbe a hibába.

👉 És nem, nem arról van szó, hogy nem elég szép a feeded.
👉 Nem az a gond, hogy nem használod a legújabb trendi audiokat Reelshez.
👉 És nem az, hogy nem jókor posztolsz.

A leggyakoribb hiba, amitől unalmas marad az Instagram jelenléted, ez:
hiányzik belőle a személyiséged, a történeted, a nézőpontod.


Mit jelent ez?

Nagyon sok vállalkozó, amikor elkezd komolyabban foglalkozni az Instagrammal, kívülről próbál megfelelni az „elvárásoknak”:

  • Mitől néz ki jól a feed?
  • Milyen tartalom típusok pörögnek most?
  • Hogyan írjak CTA-t?

De közben belülről nincs letisztázva, hogy mi a történet, amit mesélni akar.

És ha ez nincs meg, akkor minden poszt egy kicsit „semmilyen” lesz.
Szép lesz. Jól megírt lesz. De nem ragad meg a követők fejében.
Nem hív be egy világba. Nem éreznek tőle semmit.


Miért történik ez?

Részben azért, mert az online tér tele van tippekkel és tanácsokkal, amik az algoritmushoz, a trendekhez akarnak igazítani — és nem hozzád.

Részben azért, mert kevesen tanítják azt, hogyan kell a saját hangból, saját történetből tartalomstratégiát építeni.


Honnan ismered fel, hogy te is belecsúsztál ebbe?

  • Posztolsz rendszeresen, de nincs igazi kapcsolódás a követőkkel.
  • Nem kapsz személyes, mélyebb visszajelzéseket (pl. „annyira jó, hogy ezt te így látod”).
  • Úgy érzed, hogy túl általános a tartalmad → bárki írhatná.
  • Folyamatosan kell ötletelned, hogy miről posztolj.

Mi a megoldás?

👉 Először is: belülről építkezz.

Mielőtt a következő posztodat megtervezed, gondold végig:

  • Milyen történetet mesél el a márkám?
  • Mi az az üzenet, amit mindig is szeretnék, hogy a követőim vigyenek magukkal?
  • Milyen élményt szeretnék adni a közösségemnek?

👉 Másodszor: legyél következetes.

Ha minden posztod más-más irányba mutat, akkor nem lesz, ami megtartja a követőt.
Ha viszont van egy központi sztori, ami végigfut a tartalmaidon, akkor erős márkát építesz.

👉 Harmadszor: merj önazonos lenni.

A követőid nem a tökéletes verziódat akarják látni.
Azt akarják látni, hogy te hogyan gondolkodsz, milyen vagy, miben hiszel.


Ha szeretnél ebben támogatást kapni

Az Ötletből Terv programban pont ezen dolgozunk:

  • megtaláljuk a saját történeted,
  • felépítjük a tartalom mögé,
  • és kialakítjuk azt az irányt, amitől végre igazán saját lesz a jelenléted az Instagramon.

👉 Nézd meg a program részleteit itt → Ötletből Terv

Vagy iratkozz fel a hírlevélre — onnan is inspirációval fogsz elindulni.

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük