Téged is összezavar, hogy copywritert (szövegíró) vagy inkább content writert (tartalomgyártót) keresel egy munkára? Nem vagy ezzel egyedül, hiszen a két szakma sokban hasonlít egymásra és könnyen lehet, hogy valaki mindkettőben jeleskedik. De mi különbözteti meg őket?
Összegyűjtöttem 6 különbséget, ami segít abban, hogy pontos képet kapj róla.
#1 Mit csinál?
Szövegíró: Elősegíti az eladást a célközönségednek. Azt mondják, a szövegírás az a művészet, amellyel az olvasókat rávehetjük valamilyen értékesítéssel kapcsolatos cselekvésre.
Tartalomgyártó: Munkája szintén ösztönzi az eladást, de nem ez az elsődleges célja. Informálja, edukálja vagy szórakoztatja az olvasókat minőségi tartalommal.
#2 Fő célja?
Szövegíró: Meggyőzés, érzelmek kiváltása.
Tartalomgyártó: Információ átadás.
#3 Szöveg hossza?
Szövegíró: Általában rövidebb szövegeket ír.
Tartalomgyártó: Általában hosszabb szövegeket ír.
#4 Miket ír?
Szövegíró: Általában hirdetési szövegeket, szlogeneket, weboldalakat, , termékoldalakat, landoló oldalakat és sales emaileket ír.
Tartalomgyártó: Általában cikkeket, blogbejegyzéseket, hírleveleket, e-könyveket, útmutatókat és social media posztokat ír.
#5 Eredmények mérése?
Szövegíró: A hatékonysága rövid távon mérhető.
Tartalomgyártó: Általában egy hosszabb távú stratégia részeként mérhető.
#6 Fő eredmény?
Szövegíró: A lead generálás erőssége.
Tartalomgyártó: Az organikus forgalom terelése erőssége.

Láthatod, hogy mindkettő a digitális marketing része és elég sok az átjárás közöttük. Mindkét esetben fontos a SEO alapos ismerete és a helyes nyelvhasználat. Ugyanakkor az, aki az egyikben jó, nem biztos, hogy ugyanolyan jó eredményeket tud produkálni a másik területen.
Ha ezek után azon gondolkozol, hogy néz ki a munkamegosztás a gyakorlatban, akkor nagyjából úgy képzeld el, hogy tartalomgyártóként én írom meg az ügyfél social media posztjainak szövegét, egy PPC szakember vagy copywriter pedig a hirdetésekét. Vagy például én készítem el az ügyfél számára a Podcast adást, annak a leírását a szolgáltató felületekre és a bloghoz, majd a copywriter ez alapján rövidebb és a SEO-t erősebben támogató weboldali szövegeket készít, illetve hírlevélbe foglalja.