Néhány évvel ezelőtt még azt tanácsoltam azoknak, akik szerettek volna kitűnni a márkájukkal, hogy készítsenek rendszeresen tartalmat. Manapság azonban ez már kevés ahhoz, hogy áttörj az óriási online zajon.

Az Instagramra naponta több mint 95 millió fotó és videó kerül ki. És ebből te mindössze 1 vagy.

Ahhoz, hogy magadra vond a célközönséged figyelmét, már nem elég pusztán megosztani a tartalmad. Annyira nagy a verseny a tekintetekért és azok olyan sokfelé oszlanak meg, hogy mindössze 2-3 másodperced van arra, hogy megtörténjen a kívánt csoda és a felhasználó elolvassa a posztodat.

Ezen a ponton az esélytelenek nyugalmával dőlnél legszívesebben hátra, de ne tedd!

Inkább vedd elő a harcos éned és küzdj meg a figyelemért!

Hogyan?

Kristálytiszta, érthető és megragadó üzenetekkel!

Bizony, míg korábban a tartalom volt a király, most az érthetőség.

A tiszta üzenet kialakítása

01. Pontosan tudd, hogy kikhez szólsz

Aranyszabály, hogy nem mindenkihez szeretnél szólni a tartalmaiddal, hanem csak a megfelelő emberekhez. Miért? Mert ha igazán senki sem tud azonosulni a mondanivalóddal, akkor sosem lesznek elkötelezett követők és ügyfelek. Ha tanulmányozod a célközönséged nehézségeit és vágyait, akkor célzott üzenetekkel tudod megszólítani őket.

02. Már az elején tudd, hogy mit akarsz átadni

Soha ne úgy ülj le tartalmat készíteni, hogy “elkezdtem, aztán majd lesz belőle valami”. Pontosan tudnod kell az első pillanattól kezdve, hogy mi az az üzenet, amit szeretnél átadni és milyen érzést szeretnél kelteni az olvasóban/nézőben.

03. Mutasd meg, hogy miért vagy te te

Emlékezetes tartalmat szeretnél készíteni, igaz? Akkor ne felejtsd ki belőle a varázsszert: önmagad! Ne félj megmutatni az egyedi stílusod színek, hangulatok, szófordulatok, történetek által. 

04. Legyél következetes és konkrét


Az üzeneteid legyenek egységesek, egymással és a márkád egészével. A konzisztens üzenet erősíti a márka felismerhetőségét és hitelességét. Itt nincs idő mellébeszélni, körbeírni és felvezetni, hanem konkrét és egyértelmű üzeneteket kell megfogalmazni.

A tartalmad mindig olvasd újra egy idegen ember szemével és figyeld meg, hogy mennyire érthető az, amit írtál. Ha kell, olvasd fel magadnak hangosan és figyeld meg, hogy a való életben is így mondanád el? 

Egy poszt akkor van kész, ha már nincs mit elvenni belőle. Nem akkor, ha már nincs mit hozzátenned!

Ne mindent akarj elmondani, hanem üzenet cseppekben gondolkozz. A tenger is cseppekből áll össze. Ha jól alkalmazod ezt, akkor az apró üzeneteid célba érnek és összeáll belőlük a teljes kép.