Tanácsadóként sokszor találkoztam azzal a helyzettel, amikor a kimerült vállalkozó elmondja, hogy ő ott van Instagramon, Facebookon, TikTokon, YouTube-on, van blogja, hírlevele, és tudja, hogy “kéne” Podcast csatornát indítania, de már nem bírja ezt a sok mindent…

Kezdjük azzal, hogy NEM KELL sehol sem ott lenned, ahol nem akarsz, ugyanis nagyon fontos, hogy jól érezd magad és szívesen foglalkozz vele. Ha viszont érdekel egy új felület, akkor a megfelelő időben kapcsolódj be. Ebből az is következik, hogy nem kell mindenhol ott lenned. Ezzel úgyis csak szétapróznád magad és a közönséged.

Én az 1+1 csatornaválasztást szoktam javasolni. Ez azt jelenti, hogy legyen egy fő csatornád, ahol rendszeresen jelen vagy. Ez az a felület, amiről tudod, hogy ott van a közönséged és a vállalkozásodat is képes növelni, ráadásul te is jól érzed magad rajta. Majd emellé válassz még egy csatornát, ami kiegészíti az előzőt.

Azt javaslom, hogy újabb irányba csak akkor indulj el, ha az előző kettőt már magabiztosan használod.

Miket vegyél figyelembe a választásnál?

  • Ismered már az alapvető működését és funkcióit a felületnek?
  • Hol van a célközönséged?
  • Milyen formátum alkalmas arra, hogy a legjobban átadd az üzeneted?
  • Képes az üzleti céljaidat támogatni az a csatorna?
  • Mennyi időt vesz igénybe a tartalom rendszeres előállítása?
  • Alkalmas a felület arra, hogy hosszú távon megmaradjon a lelkesedésed és kiteljesedj rajta?

Nekem kezdetben az Instagram volt a fő csatornám, ami mellé a hírlevelet választottam. Majd amikor ezeket már magabiztosan alkalmaztam, akkor elindítottam a Podcast csatornámat. Előtte inkább csak kísérleteztem más felületekkel, például a YouTube vagy a TikTok, de egyelőre nem tudtam őket beépíteni a munkafolyamatomba.

Ha szívesen hallanál a témának az emberi oldaláról is, akkor irány a Pedig készen állsz Podcast 2. epizódja ☝️