Hogyan találjon rád könnyedén az ideális ügyfeled?

Jól olvasod, hogy az ideális ügyfél talál rád és nem te találod meg őt. Ez fontos kiindulási pont, ha szeretnéd elkerülni, hogy vég nélkül házalj olyanoknál, akiknek igazából nincs szükségük rád.

Nemrég arról írtam a blogon, hogy miért olyan fontos pontosan tudnod, ki az álomügyfeled. Ez az első lépés, a második pedig az, hogy elkezdesz lépések tenni afelé, hogy megtaláljon téged.

Szabadúszóként gyakran kérdeznek meg róla pályakezdők, hogyan találtam meg az ügyfeleimet. Nem igazán tudok erre érdemben válaszolni és tippeket adni, mert az esetek jelentős részében az ügyfeleim találtak meg engem. Ahhoz, hogy ez veled is megtörténhessen tudniuk kell, hogy létezel, ki vagy és mit csinálsz.

Mindennek az alapja a SEO

Nem kell keresőoptimalizálási szakértővé válnod, de az alapvető dolgokkal tisztában kell lenned ahhoz, hogy kereshető legyen az, amit csinálsz. Ez nem csak a weboldaladra igaz, hanem az Instagram oldaladra is.

Tehát már tudod, hogy ki az álomügyfeled, úgyhogy kezdj a mélyére ásni annak, hogy mi érdekli őt, mire keres rá, hol van jelen. Nem csak az lehet érdekes a számodra, hogy milyen szolgáltatásokat vagy termékeket keres, hanem az is, hogy milyen problémákkal küzd és arra hogyan keres megoldást. Mit ír be a Google-be? Milyen Facebook csoportba lép be? Hogyan fogalmazza meg a kérdését? Milyen blogot olvas, milyen Podcastot hallgat vagy mire keres rá a YouTube-on?

Ez olyan, mint egy hatalmas puzzle. Ha elkezded az első elemmel, akkor szép lassan elkezd a többi is a helyére kerülni és összeáll a kép.

Szóval bumm, a kutatásaid alapján kész van a weboldalad és létrehoztad az Instagram oldalad. Figyelj oda, hogy a bioban szerepeljen minden fontos kulcsszó és kristálytisztán megfogalmazd, hogy kinek, mit és hogyan csinálsz. Az Instagram algoritmusa ez alapján is ajánlhatja az oldalad, úgyhogy szánj időt a bio kidolgozására.

Készíts megragadó tartalmat

Kétféle tartalomformátumban érdemes indulásnál gondolkozni: rövid és hosszú. Máris kifejtem.

Ahhoz, hogy elérd és igazán elmélyítsd a kapcsolatot a követőkkel, olyan tartalmat kell előállítanod, ami az álomügyfeledet megszólítja. Legyen hasznos és iránymutató neki, de még véletlenül se arra gondolj, hogy a szolgáltatásodról kell írnod és részletesen bemutatnod azt.

A tartalom megmutatja, hogy miben hiszel, mi a fő üzeneted, milyen értékrend mentén dolgozol, kiknek és hogyan tudsz segíteni. Inspirál, edukál és olykor szórakoztat.

Rövid formátum: Legyen egy social media felületed, ahol otthon érzed magad és ahol bátran vállalod magad. Jellemzően ez az Instagram, a Facebook, a TikTok, esetleg a LinkedIn.

Hosszú formátum: Itt elmélyedhetsz a témákban és ahol az érdeklődő követő is többet kap belőled, hogy meggyőzd. Attól függően, hogy milyen tartalomban érzed magad jól, ez lehet blog, YouTube, Podcast. A blog és a YouTube nagyon jó SEO szempontból, a Podcast viszont nagyon intim kapcsolatot tud kialakítani a célközönségeddel.

A cél ezekkel a tartalmakkal nem az, hogy azonnal értékesíts, hanem az, hogy megmutasd a szenvedélyed, a történeted és a speciális szaktudásod. Ennek eredményeképp rád fog találni az az ügyfél, aki az adott témában kutakodik és segítségre van szüksége. Úgyhogy jól gondold át, hogy miről készítesz tartalmat.

Hadd hozzak erre néhány személyes példát:

  • Amikor elkezdtem erőteljesen lakberendezés témáról blogolni, akkor az internetnek hála nagyon hamar rám talált egy lakberendezési áruház és a téma iránti szenvedélyemnek köszönhetően rám bízták a social media felületeik kezelését.
  • Amikor elkezdtem Podcast interjúkat készíteni, akkor rám talált egy oktatási felület és felkért, hogy nekik is csináljak Podcast tartalmat.
  • Amikor megszületett a kisfiam és elkezdtem gyerekdesign témában blogolni, akkor rám talált egy gyerekszoba márka és rám bízta a social media felületeinek kezelését.
  • Amikor a blogom és az Instagram tartalmaim középpontjában a környezettudatosság került, akkor rám talált egy zero waste bolt és rám bízta a social media felületeinek kezelését.

Ugye most már érted a lényeget? 🙂

Legyél rendszeres, kitartó és türelmes. Ne akarj egyszerre mindent, hanem tartsd magad ahhoz, hogy jól felismerhetővé és hallhatóvá/láthatóvá válj.

A social media felületed nem a portfoliód! Azért vagy ott, hogy kapcsolatokat építs és magadhoz vonzd a törzsed tagjait. Mutasd meg, hogy mit csinálsz, minek vagy szakértője, mit értél el másokkal és kisebb arányban mutasd be a szolgáltatásaidat.

Természetesen nem kell minden tudásod ingyen közzé tenned, de a bizalom felépítéséhez először adj, adj és adj, majd utána kérj.

Ha megmutatod, amiben jó vagy és amiről szívesen beszélgetsz, akkor ahhoz az ideális ügyfeled is szívesen csatlakozik és te fogsz eszébe jutni, amikor szakember segítségét keresi.