Biztos te is sokszor hallottad már azt a tanácsot, hogy találd meg a saját hangodat és tűnj ki a közösségi média felületeken történő zajban. Ez azonban így nem pontos! A hangodat nem megtalálnod kell, hiszen az már ott van benned. A kihívás inkább az, hogy miként fejezd ki, főleg, ha egy márkát építesz.

Miért fontos ez? Manapság kulcsfontosságú szerepe van annak, hogy kit vagy milyen személyiséget társítanak egy márkához a követők. Ha már elindítottad álmaid vállalkozását, az hatalmas lépés, azonban a termékpaletta vagy a szolgáltatások csupán a megfelelő alapot adják a marketinghez. A versenytársak közül a márka személyisége révén fogsz kitűnni.

Az önazonos kommunikációnak hatalmas ereje van az Instagramon. Ha ehhez ragaszkodni tudsz, akkor minden esélyed megvan arra, hogy kitartó munkával növekedésnek indulj és egyre több lojális követőd legyen.

Mit jelent az önazonos kommunikáció? Az Instagramon azt, hogy hű maradsz a márka személyiségéhez, a fő üzenethez, a belőled eredő stílushoz. Nem félsz nyíltan beszélni olyan témákról, amik téged érdekelnek és fontos lehet a követőid számára, akik így megismerik az általad képviselt értékrendet. Ha ez közel áll hozzájuk, akkor beállnak mögéd és követnek, idővel pedig a vásárlóid lesznek.

Sajnos az önazonos vagy autentikus kommunikáció is egy amolyan buzzword lett mostanra, amit untig elhasználtak a szakértők és az influencerek. Mindenki önazonos szeretne lenni, de csak kevesen tudják, hogyan kell azt csinálni a gyakorlatban. Lehet, nem megy első pillanatban, mert az ember olyan sok külső hatásnak szeretne megfelelni. Ez azonban tanulható, remek önismereti út egy vállalkozó számára.

Ez azonban nem csak rólad szól, hanem a követőiddel kialakított valódi és értékkel bíró kapcsolatról. Legyünk őszinték: sokkal könnyebb önazonosan feltűnni az Instagramon (vagy bármelyik social media felületen), ha az embert eleve egy belülről jövő ügy kommunikálása indítja el az úton. Például van, aki kendőzetlenül megmutatja tökéletlen testét annak érdekében, hogy a hozzá hasonló nők jobban elfogadják saját magukat. Hamar tömegek tudnak azonosulni vele és rendkívüli népszerűségre tesz szert. Azonban egy márka esetében, ami első sorban eladni szeretne, már más a helyzet.

A vállalkozó gyakran összezavarodik, hogy az önazonos kommunikáció során mennyit mutasson saját magából, mire kíváncsiak az emberek és hogyan adja mindehhez hozzá a sales üzenetet.

A sales nem más, mint szolgáltatás

Első lépésként most is, mint olyan gyakran, a gondolkozásmód megváltoztatására van szükség. A sales során valójában nem termékeket árulsz, hanem megoldást valamire. Átalakulást és érzéseket, amelynek az eléréséhez segítséget/eszközt nyújt a terméked. Ha máris közelebb kerültünk az önazonossághoz, hiszen ha nem a termékelőnyökre fókuszálsz, akkor máris a fő üzenet felé terelődik a gondolkozás.

Miként tudod ezt átadni?

  1. Ismerd meg a célközönséged!

Elcsépeltnek tűnik, de amíg nem ismered, hogy kiknek kommunikálsz, addig nem is tudod őket hatékonyan megszólítani. Mivel küzdenek? Milyen elakadásaik vannak? Milyen frusztrációik? Mire vágynak? Hova szeretnének eljutni? Milyen értékrendjük van? Ne feledd, hogy az Instagramon valódi emberekkel beszélgethetsz!

Igyekezz kapcsolatba lépni velük, így megismered őket és te is nyitottabban tudsz kommunikálni annál, mint ha csak egy arctalan masszát látnál magad előtt. Szánj időt arra, hogy megválaszold a kommenteket, az üzeneteket, te is kommentelj másokhoz, alakíts ki beszélgetéseket!

Tekints úgy az Instagramra, ahova nem csak kiállsz egy mikrofonnal a kezedben és elmondod az előadásod, hanem lejöttél a színpadról és a közönség végre kérdezhet, beszélgethetsz és egyenrangú félként mélyedhettek el a témában.

2. Oszd meg a történeted!

Az emberek nem a hangzatos hívószavakra emlékeznek egy-egy márka kapcsán, hanem a hozzá kapcsolódó történetre. Ki vagy? Mikor és miért kezdted el a vállalkozásod? Hogyan haladsz és mi motivál? Milyen nehézségeid vannak? Mi okoz neked örömet?

Az InstaStories remek lehetőséget ad arra a márkáknak, hogy megmutassák az életük apró történeteit, amelyekhez kapcsolódhatnak a követők. A főbb történeteidet pedig ne félj újra és újra elmesélni képes vagy videós poszt formájában, mert mindig lesz, akinek teljesen újat fog jelenteni.

3. Az írott szöveg éppolyan fontos, mint egy jó fotó!

Márkaként hajlamos arról megfeledkezni az ember, hogy a szépen befotózott termékek csak félsiker, a tartalom akkor válik értékessé, ha értéket adó szöveg is társul mellé. Inkább posztolj picit ritkábban, de mindig legyen mondanivalód!

Persze itt sem csak a hosszúság számít, hiszen lehet hosszan írni a semmiről és lehet célratörően 5 szóban megfogalmazni egy igazán ütős üzenetet.

4. Légy hű az értékrendedhez és szabj határokat!

Nem kell mindenbe beleállni. Nem kell mindent képviselned. Nem kell mindent szeretned. Aki mindenkinek tetszeni akar, az végül nem tetszik igazán senkinek. Vagy úgy is mondhatnám, hogy aki mindenkit meg akar szólítani az Instagramon, az nem szól igazán senkihez.

Gondold át, hogy mi az, amiről szívesen beszélsz. Az Instagramnak egy kellemes helynek kell lennie a számodra, nem olyasvalami, ahol csak azért is megmutatod a leplezetlen valóságot, hátha akkor majd sokan követni kezdenek. Az őszinte kommunikációba nem kell belerokkanni, hanem tudni kell távolságot tartani is.

Írd össze egy táblázatba, hogy mi az, ami szeretett téma és kommunikációs forma a számodra és mi az, ami szóba sem jöhet. Így jobban átlátod a határaidat és a lehetőségeidet, nem kell rögtönöznöd.

5. Írj úgy, ahogy beszélsz!

Amikor elkezdtem blogot írni, észrevettem, hogy írásban sokkal mesterkéltebb vagyok, mint szóban. Képtelen voltam átadni a személyiségemet, nem használtam a tőlem megszokott szófordulatokat, nem tudtam viccelődni, sehol egy gúnyos megjegyzés… Egyszerűen annyira lecsupaszítottam a mondanivalómat, hogy azt bárki írhatta volna a Földön.

Figyeld meg magad kívülről. Mi jellemző a stílusodra, amikor beszélsz? Milyen benyomást teszel az emberekre? Miért vonzódnak hozzád mások? Kedves vagy? Humoros? Laza? Ne félj a saját stílusod átültetni a márkád kommunikációjába sem!

Ha egy kis inspirációra van szükséged ahhoz, hogy átgondold a márkád egyéni hangját, akkor olvasd el a Mailchimp sajátját.

+1. Kommunikálj a követők perspektívájára reagálva.

Fontos a végén megjegyeznem, hogy az önazonos kommunikáció nem egyenlő azzal, hogy minden tartalom rólad szóljon. Rólad szól a legkevésbé! Minden alkalommal, amikor magadról írsz csak, elvesztesz egy lehetőséget arra, hogy kapcsolatot alakíts ki a követőkkel. Bár kiindulhatsz magadból, a középpontban mégsem te állsz, hanem azok, akiknek a tartalmat készíted. Akaratlanul is önzővé válik a hangod és nem önzetlenné, mint aki szolgáltatni szeretne (mint ahogy arról fentebb írtam).

Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged a márkád önazonos kommunikációjához, akkor foglalj időpontot egyéni konzultációra, ahol átbeszéljük, hogy milyen irányba érdemes indulnod a közösségi média felületeken.

Leave A Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük