Mi az, amit elsőként megnéz, aki az Instagram profilodra kattint? A bio! Ennek ellenére gyakran találkozom azzal, hogy nem fektetnek rá hangsúlyt a vállalkozók, inkább kreatívkodnak ott, viccelődnek, ahelyett, hogy érdemi információt nyújtanának arról, miért lenne érdemes követni őket.
Persze, egyetlen mondatban megfogalmazni azt, hogy mit csinálsz, nehéz feladat. Hát még akkor, ha introvertált az ember és amúgy sem igazán szeret az értékeivel büszkélkedni.
Úgyhogy most felszólítalak rá, hogy tedd meg! 😉
Ha sokan látnak Instagramon, mégsem növekszik a követőtáborod, akkor első lépésként ellenőrizd le a bio-dat! 🧐
Miért olyan fontos ez? Az emberek másodpercek alatt döntik el, hogy bekövessenk-e vagy sem.
Itt írhatod le, hogy
👉 mit csinálsz
👉 kiknek nyújtasz hasznos tartalmat
👉 mitől vagy más, mik az értékeid
👉 mik a termékeid, kiemelhetsz ajánlatokat és arra biztathatod a követőket, hogy kattintsanak át a weboldalara, webshopodra, iratkozzanak fel a hírleveledre stb. Apró dolognak tűnik, mégis nagy hatása van.
Hogyan írd meg?
Először is képzeld el a célközönséged! Ismerned kell őket, nem mindenkihez akarsz szólni az Instagramon, hanem egy meghatározható csoportot szeretnél elérni. Tudnod kell, hogy mi foglalkoztatja őket, milyen nehézségekre keresnek választ, mik a vágyaik.
Ugyanilyen fontos, hogy ismerd a saját értékeidet! El kell tudnod mondani a közönségednek, hogy mit nyújtasz és az miért jó. A varázskérdés itt az, hogy Miért érdemes téged követni az Instagramon?
Ha ez a két dolog magabiztosan megvan, akkor arról se feledkezz meg, hogy a követésen kívül, mit tegyenek még a követők. Itt lehetőséged van arra, hogy felszólítsd őket az emailes kapcsolatfelvételre, a weboldaladra tereld őket vagy egyből egy termékre hívd fel a figyelmüket.
Mire figyelj eközben?
👉 Tekints ügy a bio-ra, ami az Instagram keresőmotorja. Nagyon fontos, hogy milyen kulcsszavakat helyezel el benne. Ne ködösíts, ne kreatívkodj feleslegesen, hanem játssz nyílt lapokkal és segítsd azt, hogy rád találjanak az emberek.
👉 Használj emojikat, de ne túl sokat! Az emojik célja lehet a rövidítés (hiszen meghatározott karaktert írhatsz csak), vagy a könnyebb értelmezhetőség, tagolás. Azonban semmiképp se halmozd tele velük a bio-t, ráadásul díszítés jelleggel.
👉 Figyelj a stílusodra is! Ne legyél túlzottan hivatalos. A hangnemed tükrözze a stílusod, amin amúgy is kommunikálsz.
Ha nehezen találod a szavakat, akkor megosztok veled egy formulát, ami segít célirányosan gondolkozni. Persze nyugodtan személyre szabhatod, eltérhetsz tőle, de remek kiindulópont.
