Mi az, ami néhány másodperc alatt megfogja az új követőt, aki a profilodat nézegeti? Az Instagram bio. Persze csak akkor, ha jól írtad meg!

Ha úgy érzed, hogy lassan vagy egyáltalán nem növekszik az Instagram oldalad követőtábora, akkor az okok megtalálását kezdd a bioddal!

Első lépésként gondolj bele, hogy mivel találkozik nálad az, aki felfedezett valamelyik tartalmad révén? Mit lát, mit olvas nálad? Olyan hatással lehet rá, ami miatt megnyomja a Követés gombot?

Nézd meg, hogy kiderül-e a biodból

  • Mit csinálsz? (Milyen nehézséget oldasz meg? Milyen vágyat teljesítesz?)
  • Kinek teszed mindezt? (Ki a célközönséged?)
  • Miért éppen téged kövessen? (Kiderül, hogyan csinálod mindezt? Milyen egyedi értéked van?)

A bioban nincs helye annak az infonak, hogy hívják a kiskutyádat, mivel szereted tölteni a szabadidődet vagy hashtageknek (kivéve, ha az nagyon egyedi módon a tiéd).

Ha nem derül ki az elején, hogy miért érdemes téged követni, akkor gyakorlatilag a hellonál elveszíted a potenciális követőket (és későbbi ügyfeleket, vásárlókat).

Mi kerüljön a bio-ba?

A bio nagyon fontos része a profilodnak, ezért érdemes hangsúlyt fektetni rá. Az elkészítése számodra is szépen letisztázza azokat a gondolatokat, hogy miként szeretnél megjelenni a közösségi médiában és kiket veszel célba a tartalmaiddal.

Ne görcsöld azonban túl, bármikor megváltoztathatod, ahogy alakulnak az ezzel kapcsolatos gondolataid, sőt akár kísérletezhetsz tudatosan is, figyelve, hogy melyik verzió hoz be több új követőt.

A bio megírásánál gondolj a célközönségedre és igyekezz az ő nyelvükön szólni.

Ismerd az értékeidet és merd kihangsúlyozni, hogy miben vagy jó.

Döntsd el, hogy milyen következő lépést vársz el az érdeklődőtől és az utolsó mondatban mindig utalj arra, hogy mit csináljanak (például iratkozzanak fel a levelező listára, vásároljanak, olvassanak, hallgassanak stb.) A saját weboldalad helyett tereld őket egy linkgyűjtő oldalra (például LinkTree), így biztosan nem vesznek el az új információk között, hanem egyértelműen tudnak válogatni az általad megadott lehetőségek között.

Arra is ügyelj, hogy a bio az Instagram kereshetőség egyik alapja, ezért mindenképp szerepeljenek benne a kulcsszavaid! Ez alapján fog a rendszer bekategorizálni és segít abban, hogy releváns érdeklődőknek ajánlja az oldalad.

Bátran használj emojikat, mert segítenek tagolni a szöveget, azonban ne ess túlzásba! Nem sormintát készítesz, hanem árnyalod a mondanivalódat.

Végül figyelj a stílusodra és ha barátságos hangvétel jellemző rád, akkor ez süssön a bioból is. Ne feszülj be!

Összegezve, derüljön ki a bioból, hogy kinek, miben és hogyan segítesz. Gondold át, hogy választ ad arra a kérdésre, hogy miért éppen téged érdemes követni az Instagramon? Segít az Instagramnak kereshetővé tenni a profilod? Átlátható és aktivizáló, amit írtál?

Végül segítségképpen megosztok veled egy formulát, ami nagyon jó kiindulópontot ad a szöveg megformálásához:

NÉV | VÁLLALKOZÁS TÍPUSA
{KIKNEK} segítek, hogy {MIBEN SEGÍTESZ}, és {VÁGYAK, EREDMÉNYEK}
💙 {EGYEDI TULAJDONSÁG}
💙 {EGYEDI TULAJDONSÁG}
{AKTIVIZÁLÓ MONDAT} 👇
link

(Visited 126 times, 1 visits today)