Így vonzd magadhoz az álomügyfeled

Tudnod kell, hogy kit szeretnél megszólítani.

Nem nagy vonalakban.

Pontosan. Mintha egyetlen emberhez beszélnél.

Ha kicsit mindenkit szeretnél megszólítani a tartalmaiddal, akkor igazán nem fogsz senkit elérni.

Képzeld el, hogy egy olyan mezőn állsz, ahol 1000 ember tömörül és te bárkinek szívesen segítesz. Azok azonban azt kérdezgetik tőled: Jó, de miben?

Ehelyett, ha megvan az, hogy miben segítesz, akkor tudni fogod, hogy ez kinek jó. Akkor el tudod magad kiabálni már a képzeletbeli tömegben, hogy ilyen és ilyen embert keresel és ő fog hozzád jönni.

Valahogy így működik ez az online térben is.

3 irány mentén érdemes meghatározni az ideális ügyfelet:

  1. Munka/beosztás
  2. Probléma
  3. Érzelmi állapot

Ha kombinálod ezt a hármat egymással, akkor tisztán fogod magad előtt látni, hogy ki az, akihez beszélsz. Annyira tiszta lesz az üzeneted, hogy csak idő kérdése, hogy egymásra találjatok.

1. Munka/beosztás

Nem mindegy, hogy egy pályakezdőhöz, otthonról dolgozó szabadúszóhoz, vagy például felépített vállalkozással rendelkező CEO-hoz beszélsz. Nem ugyanazok a tapasztalatok állnak a hátuk mögött, nem ugyanazok a megéléseik. Próbálj olyan célközönséget választani, akiről van valami tudásod: ha például egyetlen CEO-t sem ismersz, akkor ne őket vedd célba a tartalmaiddal.

A munkája, beosztása meghatározza azt, hogy miről álmodik, mi foglalkoztatja, mit fogyaszt.

Ha pedig attól félsz, hogy ezzel elveszítesz másokat a közönségedből, akkor elárulok valamit: Amikor nagyon specifikusan írok valamiről, akkor mások is jobban figyelnek. Az emberek kíváncsiak. Tudni akarják máshol, mással mi zajlik.

2. Probléma

Azonosíts egy nagy problémát, amivel a célközönséged küzd. Például elindulás, ügyfélszerzés, növekedés, márkaépítés, hirdetés, tartalomgyártás, fogyás, egészség, spórolás, produktivitás stb.

Ez az egy, nagy probléma az, amit te meg tudsz nekik oldani.

Tehát logikus módon, összhangban kell állni az egy, nagy ajánlatoddal.

Emlékszel a teleshopra? Mindig a problémával kezdtek, amit egyértelmű és érthető módon rágtak a tévénézők szájába, hogy magukra ismerjenek benne. Ez felkelti az érdeklődést, hogy oké, de mi a megoldás? Neked is ezt kell csinálod, a dolog működik.

Nagyon fontos, hogy a megfelelő emberek figyelmét keltsd fel és ne akárkiét.

Online bizalmat építeni nem könnyű.

Csak akkor megy, ha rendszeresen ugyanarról beszélsz, ugyanazoknak és ugyanazt a megoldást kínálod rá. Olvasd ezt el újra.

3. Érzelmi állapot

Abban a pillanatban, amikor az ideális ügyfeled azt mondja, hogy “ennyi volt, segítséget kell kérnem”, milyen érzelmi állapotban van? Milyen reményekkel teli? Mire vágyik? Mit akar elengedni? Mi hozza neki a legnagyobb változást?

Túl elfoglalt? Kétségbeesett? Bizonytalan? Túlterhelt? Motiválatlan?

Ha nem vagy tisztában ezzel, akkor kockára teszed, hogy rossz üzenetekkel bombázod őket és csodálkozol, amiért nem találnak célba.

Amikor egy-egy poszt után azt a kommentet kapom, hogy “pont erre volt ma szükségem”, az nem a véletlen műve. Nem azért történik, mert dobálom a posztokat, hátha valami betalál. Hanem azért, mert tudom, hogy a célközönségem milyen lelki állapotban lehet.

Social media managerként megtanultam, hogy ha a rossz ügyféllel állapodok meg, fejre állhatok, akkor se tudok a munkámmal a kedvére tenni és ez rossz vállalkozást eredményez.

Ha megérted az érzelmeit, képes vagy empatikussá válni, akkor több érzelmet tudsz belevinni a tartalmaidba. Az emberek pedig nem logikus döntések mentén, hanem érzelmi alapon vásárolnak.

Gondold át, hogyan alakítanád át az érzéseiket? Például: Bizonytalanból magabiztossá teszlek. Túlterheltből stresszmentes leszel.

Mire vágynak?

Ha pedig megvagy ezzel, akkor össze is tudod állítani a saját magadról szóló meghatározásodat, valahogy így:

Bizonytalan női vállalkozóknak segítek magabiztosan megmutatkozni a tartalmaikban és célba juttatni az üzenetüket.

Ne feledd, ha mindenkihez szólsz, nem szólsz senkihez.

Azonban, ha egyetlen emberhez szólsz, akkor az üzeneted tiszta, célirányos és mélyebben ható lesz. Aki pedig magára ismer benne, az az álomügyfeled.