A személyes márkádat akkor is építed, ha erre csak most ébredsz rá. Ezen a ponton két irányba haladhatsz tovább: gyorsan gátat szabsz neki és eltünteted az internetről a nyomodat, vagy tudatosan elkezded alakítani. Ha az utóbbi, akkor olvass tovább.
Mi tartozik a személyes márkaépítésbe? Szűken értelmezve minden, amit valaha csináltál és nyoma van valahol, valakiben. Az internet korában nem nehéz nyomot hagyni, megmutatni a munkánkat és a gondolatainkat.
Tágan értelmezve a személyes márkaépítésbe tartozik minden, ahol rajtad kívül más valaki is van. Még az is, ahogy a boltban állsz sorba és valaki odalép hozzád, hogy ismer téged. Hogyan reagálsz? Mit lát rajtad? Hogyan válaszolsz neki?
Sokan sokféleképpen definiálták már a személyes márkát, amiből a legelterjedtebb az, hogy
„a személyes márkád az, hogy mit mondanak rólad az emberek, amikor nem vagy a szobában.”
Ennél én jobban szeretem azt a megközelítést, ami arról szól, hogy a személyes márkád az, hogy milyen érzéseket keltesz az emberekben személyesen vagy online. Fontos megjegyezni, hogy az egyik nincs a másik nélkül. Egy percig ne gondold, hogy a személyes márkád csak az, hogy mit posztolsz magadról az Instagramra!
A személyes márkád akkor is létezik, ha nem építed tudatosan.
A személyes márkád nem tesz téged egy termékké!
Gyakran hallom azt a megfogalmazást az ügyfeleimtől a találkozásaink elején, hogy „nem tudom eladni magam”. Ettől a hideg ráz, ugyanis régen én is azt hittem, el kell adnom magam és hogy a személyes márkaépítéssel tárgyiasítjuk saját magunkat.
Erről azonban szó sincs!
A márka nem egy logó. Nem egy darab termék.
A márka érzés, értékrend és változás. A személyes márkád pedig arról szól, hogy milyen értékrend mentén, milyen változást szeretnél elérni a világban és annak a megvalósítása során milyen érzéseket keltesz az emberekben.
A személyes márkaépítés mindenkinek való, aki hosszú távon gondolkodik, hiszen a személyes márkád egész életedben elkísér, veled változik, veled alakul és összekapcsol a hozzád hasonló emberekkel (és elválaszt másoktól, ez is nagyon fontos).
A személyes márka egyedi és utánozhatatlan. Míg egy márkát bármikor le lehet koppintani, a személyes márkát nem.
Hogy mit építesz fel általa, az rajtad múlik.
Ha nem félsz tőle, hanem építed és gondozod, akkor évtizedekig vagy akár egész életedben támasza lehet annak, amit csinálsz és sikerre viheti az ötleteidet.
Személyes márkát nem egóból épít az ember és azért, hogy szeressék, rajongjanak érte. Személyes márkát azért épít az ember, hogy erősebbé tegye az üzenetét. Eljuttassa azokhoz, akikről azt feltételezi, hogy ezt hallaniuk kell.
Nem csak a vállalkozóknak érdemes tudatosan építeni a személyes márkájukat, hanem az alkotóknak, a művészeknek, szakembereknek, vezetőknek, sőt még a dolgozóknak is.
A személyes márkád belőled indul, belső munkával kezdődik, tesz egy kört a külvilágban, és mindig egy belső munkába tér vissza, hogy aztán ismét útnak indulhasson kifele.
Ugyanakkor nem egy magányos út, sokan csatlakoznak közben hozzád!
Ez nem könnyű, de nagyon megéri, hiszen ezért a fejlődésért élünk.