Ha az ideális ügyfélre gondoltam, akkor sokáig csak annyi jutott eszembe róla, hogy “valaki, akinek social media tartalomra van szüksége és kifizeti a szolgáltatásomat”. Gyakorlatilag tényleg mindent elvállaltam és ez évekig így működött annak ellenére, hogy hamar éreztem magamon annak a jeleit, hogy ez így nem pont az az élet, amit élni szeretnék.

Mivel nem szántam időt arra, hogy meghatározzam az ideális ügyfelet, így olyanokkal dolgoztam, akikkel nem ugyanazt a nézetet osztottuk a szakmai dolgokról, nem ugyanazt az eredményt vártuk a közös munkától és mivel ezeknek az elvárásoknak nem tudtam megfelelni, így csalódással ért véget a megbízás, az ügyfél részéről éppúgy, mint részemről.

Ez magával hozta azt az érzést, hogy nem vagyok elég jó, nem érek eleget, bármi jön, el kell vállalnom, ugyanakkor nem merek magasabb díjat kérni a munkámért, hiszen előre félek, hogy nem fog működni. A motiválatlanság és a folyamatos kiszolgálás volt a jellemző állapotom, de nem tudtam, hogy miért nem érzek lelkesedést és elégedettséget.

Valójában egyetlen dolgon csúszott el akkoriban minden: Nem tudtam meghatározni, hogy milyen az ideális ügyfél számomra és ahelyett, hogy őt próbáltam volna bevonzani, az időmet olyan ügyfelekre fordítottam, akikkel eleve kudarcra volt ítélve a közös munka.

Amit megtanultam ebből: nemet mondani. Nem szabad mindent elvállalni és nem kell mindenkivel együtt dolgozni. Hidd el, még anyagilag is többet veszítesz ezzel, mint nyersz.

Hogyan előzhető meg, hogy te is ilyen spirálban találd magad?

  • Pontos célzás
  • Jobb marketing
  • Jobb értékesítés / megbízás
  • Jobb vállalkozás

Ha van egy biztos célzásod azokra az emberekre, akiknek valóban a te szolgáltatásodra van szükségük, és akikkel tényleg szeretnél együtt dolgozni, akkor a marketing erőfeszítéseid többszörösen megtérülnek. Ez pedig jobb megbízásokhoz vezet, több bevételhez, de legfőképp olyan izgalmas projektekhez, amiken tényleg dolgozni szeretnél. Tehát a vállalkozásod szárnyalni kezd.

Tedd fel magadnak a kérdéseket

Vannak dolgok, amikben rugalmasnak kell lenni, azonban vannak olyanok, amikből nem szabad engedni. Ahhoz, hogy megtaláld az álomügyfeled, gondold át a választ ezekre a kérdésekre:

Milyen emberek társaságában szeretek lenni?
Mi az alapvető értékrendem, amibe illeszkednie kell az ügyfél hozzáállásának?
Milyen ügyek érdekelnek, amiken szívesen dolgoznék és amivel szívesen azonosítom magam?
Mi az, amivel abszolút nem tudok azonosulni?
Miben vagyok igazán jó, ami másnak hasznos? Milyen tudásomat szeretném megmutatni?
Hogyan akarom érezni magam munka közben?
Milyen eredményekkel lennék elégedett a közös munka végén?
Mekkora bevétel az a minimum, amiért szívesen dolgozom valakivel?
Mennyi munkát fektetek szívesen a közös projektbe?

Természetesen lehetnek még kérdéseid ezeken kívül, tedd fel magadnak azokat is!

És most hogyan tovább? Jöhet a jogos kérdés. Hamarosan ezzel folytatom, vagyis arról fogok írni, hogy ha már tudod, hogy milyen az álomügyfeled, akkor hogyan érheted el azt, hogy észrevegyen téged és egymásra találjatok.