Tele vagy tudással és szeretnél minél több mindent megmutatni a követőidnek? Úgy érzed, hogy bizonyítanod kell, igenis értéket kapnak azok, akik tőled vásárolnak vagy részt vesznek a tanfolyamodon? Gyakran előkerül a konzultációkon a kérdés: 

Andi, mit adjak ingyen és milyen tartalomért kérjek pénzt?

Az ingyenes tartalom nagyon fontos része a stratégiádnak, ugyanis ez az, amivel megragadhatod a célközönséged figyelmét, közösséget alakíthatsz ki és ennek köszönhetően lesznek olyanok is, akik megbíznak benned annyira, hogy fizessen a további tartalmaidért. 

Persze, oké, ezt eddig is tudtad, viszont az már nehezebb kérdés, hogy miként adj úgy ingyenes tartalmat, hogy közben nem feded fel az összes tudásod, titkod, nehéz munkával elért tapasztalatod. Hiszen ezeket szeretnéd valamilyen formában átadni azoknak, akik szívesen fizetnek érte. 

Van egy “mérce”, ami nekem is segít abban, hogy eldöntsem, minek hol a helye, ez pedig a következő: 

 Az ingyenes tartalmadban oszd meg azt, hogy MIT és MIÉRT, a fizetős tartalmadban pedig add át azt, hogy HOGYAN. 

Egyszerű és világos, igaz? 

Akkor mondok még valamit! 

Ingyenes vagy fizetős tartalom

Az emberek elsősorban nem az információért fizetnek, hanem az összeszedett és összerendezett információért, ami az általuk választott szakember szűrőjén keresztül jön át. 

Magyarán, tele van az internet ingyenes tudásanyaggal. Aki akarja, az megtanulhatja onnan, hogyan kell felépíteni egy házat, azonban ez időbe és energiába telik. Ha neked van egy házépítő fizetős programod, akkor arra nem azért fognak jelentkezni, mert feltaláltad a spanyolviaszt, hanem azért, mert megspórolod nekik a kutatómunkát és bíznak benned annyira, hogy tudják, te biztosan a legjobb módszert fogod bemutatni nekik. 

Érted ugye? Én nem fukarkodok az ingyenesen adott hasznos tartalommal, mert tudom, hogy annál sokkal többet tudok és egy-egy Instagram poszt nem helyettesíti a rendszerezett, aktív tanulást. 

Összegezve: 

Ha fizetős kurzust indítasz, akkor abban tanítsd meg HOGYAN csinálják, előtte pedig keltsd fel az igényt rá azzal, hogy megosztod MI a probléma és MIÉRT fontos ezen változtatni. 

Ha pedig tartalmat készítesz a saját csatornádra, akkor ne feszengj azon, hogy kicentizd a tudásod átadását, mert megszűrni, személyre szabni és folyamattá rendezni csak te tudod igazán! 

Itt jön képbe az, hogy az általad birtokolt információ valószínűleg nem egyedi a világon, viszont ÚGY átadni, ahogy te tudod, nem tudja más. 

Legyél tisztában az egyedi értékeiddel és tankönyvek helyett merd átengedni magadon a tudásod, hogy a saját célközönséged megtalálva senkihez sem hasonlóan adhasd át. 

Ha úgy érzed, készen állsz, akkor olvasd el, hogy hány csatornán érdemes jelen lenned a márkáddal.

(Visited 6 times, 1 visits today)