Sokszor kívántam már azt, bárcsak extrovertáltabb lennék, mert (látszólag), akkor minden könnyebb. Valóban így van? Mire figyelj vállalkozóként és hogyan irányítsd az energiád a legjobb eredmény érdekében?

Ha te is introverált vagy, akkor a személyes márkád, vállalkozásod építése közben talán találtad már magad olyan helyzetben, amikor ki kellett állnod mások elé vagy idegen társaságban elvegyülni. Pedig legszívesebben egyedül dolgozol, szeretsz írni és hosszasan átgondolni dolgokat.

Ha 10-15 évvel ezelőtt valaki azt mondta volna nekem, hogy mikroinfluencer leszek az Instagramon, előadásokat és workshopokat tartok vagy épp tévében szerepelek, valószínűleg kinevetem. Vagy legalábbis gyanakodtam volna, hogy ez egy rossz vicc és keresném az elrejtett kamerát.

Nem azt mondom, hogy most mindez simán megy, de megvalósítható. Csak utána sokat kell pihennem, hogy ismét feltöltődjek…

Az elmúlt években egyre tudatosabbá váltam az introvertált énemmel kapcsolatban és nem akarom már magam átformálni, inkább erőforrássá varázsolni mindazt, amiről régen azt hittem, hogy hátrány. Már nem gondolok magamra szégyenlősként, inkább olyasvalakiként, aki szeret megfigyelni és csak akkor szólal meg, ha komfortosan érzi magát a helyzetben.

Ráadásul az elmúlt években közösségi média menedzserként és tanácsadóként jónéhány introvertált vállalkozóval dolgoztam együtt, akik hozzájárultak ahhoz, hogy saját magamon kívül, másoknál is megfigyelhessem hogyan élik meg a közösségi média és a digitális világ kihívásait. Íme a legfontosabb tippek, amik hozzásegítenek ahhoz, hogy introvertáltként is sikeres vállalkozó legyél:

#1
A privát életed tartsd meg magadnak és a szeretteidnek

Rengeteg introvertált márkaépítő érzi azt a nyomást a külvilág hatására, hogy még többet kell mutatnia magából a közösségi oldalakon. Ez azonban hatalmas tévedés! Hidd el, hogy nem ettől fogsz szerethetővé válni. Ebben csak addig menj el, amíg jól érzed magad!

#2
Legyél tudatában, hogy a márka nem te magad vagy

Énmárka vagy személyes márka – az elnevezés picit megtévesztő, ugyanis a márkád nem egyenlő veled. Két külön személyiségről van szó, bár tény, hogy sok hasonlóság van köztük. Tudni kell különválasztani a privát személyiséged a márka személyiségtől. Tehát ha valakinek nem tetszik a márkád, az nem azt jelenti, hogy te magad nem tetszel neki, nem vagy elég jó, rossz ember vagy és elbuktál. Introvertáltként minden apró sérelem betalálhat, ha nem választod szét magadban az egyiket és a másikat: a márkád számára építsd olyan karaktert, amit szívesen képviselsz.

Fogadd el, hogy introvertált vagy, de nem csak ebből áll a személyiséged. Rengeteg alkalommal kell megmutatkoznod mások előtt, amit megtehetsz szégyenlős emberként is, ha előre eldöntöd, hogyan fogsz megmutatkozni. Én minden egyes előadás vagy tanácsadás előtt elmondom magamnak: energikus vagyok, magabiztos, nyugodt és sokat tudok segíteni az ügyfeleimnek. Ez is a személyiségem része, csak kevésbé rágódok rajta, mint azon, hogy halk szavú, visszahúzódó vagyok, így kevésbé veszem észre.

#3
Tanulj meg nemet mondani

Minden egyes “nem”, amit kimondasz, valójában “igen” valami másra. És ez csodálatos dolog. Introvertáltként gyakran mindenkinek meg akar felelni az ember és minden felajánlott helyzetben bizonyítani akar. Pedig nem kell. Válogass jól és a saját érdekedben, tanulj meg nemet mondani. Húzz határokat!

#4
Fedezd fel az erősségeidet

Ez nem valami kamu duma, az introveráltaknak igenis rengeteg erősségük van. Csak észre kell venni őket! Bár sokat küzdök magammal, de tudom, hogy ahhoz, ahol ma járok, nagyban hozzájárult az introverált személyiségem és ezért nagyon hálás vagyok neki. Miért is? Sorolom!

-Az introveráltak természetüknél fogva mély gondolkodású emberek.
-Nagyon jó megfigyelők, akik képesek a teljes képet látni és megérteni.
-Nagyon jó emberismerők és rendkívül empatikusak.
-Hosszútávú, mély kapcsolataik vannak, amikre gyakran támaszkodhatnak.

Elhiszed most már nekem, hogy egy igazi szupererő van a birtokodban introveráltként?